Folosirea rudimentului Single paradiddle-diddle în fill-uri

single paradiddle-diddle.jpg

Rudeimentul Single paradiddle -diddle conține un grup de 6 sunete, având forma unui sextolet, în cazul în care îl executăm într-un ritm binar.În cazul în care măsura este una ternară, el nu mai este un sextolet, ci un grup de 6 șaisprezecimi. Am ales astăzi să vă demonstrez cum poate fi el utilizat pentru crearea de fill-uri, măsura aleasă fiind una ternară, de 6/8. Primul video conține doar fill-ul, executat la un tempo rar,  iar în videoul al doilea, aveți atât ritmul, cât si fill-ul. Am ales un mod de execuție in care prima și a cincea șaisprezecime sunt accentuate (în exemplul de mai sus fiind accentuată doar prima șaisprezecime). Îl puteți studia rar, apoi, după ce îl stăpâniți, cresteți tempoul! Pe urma, întroduceți-l într-un ritm. Il puteți de asemenea combina și cu alte rudimente. Mențineți tempoul utilizând pedala fuss-cinelului pe optimi!

Succes!

 

 

6/8 cu Single paradiddle-diddle fill

Save

Cum să învățăm în mod logic un nou fill

Am să vă arăt astăzi o metodă de a învăța în mod logic un fill ( sau break ), pentru a ști cum să-l scrieți și cum să-l abordați. Am ales ca exemplu o piesa arhicunoscută din repertoriul formației Phoenix, și anume „Strunga”. Nu întâmplător am ales această piesă, ea având un break de intrare de mare efect în ritmul propriu-zis al piesei, și destul de complex ca durate, executat de excepționalul baterist român  Ovidiu Lipan-Tăndărică. Fill-ul se desfășoara pe două măsuri, conținând diferite durate ca patrimi, optimi, optimi cu punct și șaisprezecimi. Multora le este greu, mai ales celor ce se află la început, să scrie formulele ritmice pe care le aud în piese, uneori chiar si ritmul propriu -zis – și este normal să fie așa – în condițiile în care nu există încă un antrenament susținut în așa numitul „dicteu ritmic” – adică a scrie note dupa dictare. Cu timpul însă, prin exercițiu și dupa multe și multe încercări de recunoaștere a duratelor și celulelor ritmice, această abilitate de recunoaștere și scriere a lor se formează, iar punerea pe note a ceea ce auzim din punct de vedere ritmic devine din ce în ce mai ușoară.

Doresc în acest articol să va arăt o metodă foarte bună pentru a scrie un ritm sau un fill, o metodă care să vă ajute sa vă împărțiți duratele pe timpi, în așa fel încât să vă iasă exact celulele ritmice existente în exemplul ritmic pe care doriți să-l scrieti. Să ascultăm, așadar, breakul de intrare al piesei:

Bun. După ce l-ati ascultat de câteva ori, faceți în felul următor: împărțiți-vă toți timpii în câte 4 șaisprezecimi, bătându-le pe picioare, masă sau practice-pad. Apoi luați o coala alba de hârtie (sau una cu portative – ar fi mai indicat), și scrieți-vă șaisprezecimile (le-am scris de mâna și pe o foaie velină, pentru a vă arăta că acest exercitiu îl puteti face oriunde, chiar dacă nu aveți caietul de muzică la voi):

cursuri de tobe 1.jpg

Urmează, în funcție de cum „cad” notele din break pe mâini, să tăiați acele șaisprezecimi care nu există în break. Astfel veți rămâne exact cu acelea care se aud:

16326370_160028274491377_612076043_o.jpg

Acum urmează să facem conversia – o nota pe timpul 1 = pătrime, o nota pe timpul 2 = pătrime, pe timpul 3, prima și a patra șaisprezecime (deci automat optime cu punct șaisprezecime), pe timpul 4 a treia șaisprezecime (deci se va transforma în pauză de optime-optime). La fel procedați și cu următoarea măsură. Vom obține:

16295681_160028197824718_986139563_n.jpg

Acum punem și apogiaturile „înfrumusețările” sunetelor:

16251088_160028127824725_1716197520_o.jpg

Ultimul lucru pe care îl avem acum de făcut este să distribuim toate aceste sunete la elementele corespunzătoare ale setului de tobe, respectiv tomuri, premier și cinel crash. Asta este tot. Sper că am reușit să vă ajut cu aceasta metodă. Nu uitati: înainte de orice scriere a unui pattern, executați-l bătând șaisprezecimi pe toți timpii, apoi, accentuați șaisprezecimile existente și taiați-le pe cele inexistente. Pe urmă formați celulele ritmice. Așa veti obține scrierea corectă!

Succes!

posted by lectii de tobe | cursuri de tobe | cursdetobe.com

Jurnalul toboșarului

cursdetobe.com.jpg

O parte importantă în studiul vostru ar trebui să fie ocupat de organizarea modului în care studiați. Pentru acest lucru, vă sfătuiesc să vă procurați un caiet, agendă, carnet, pe care să vă notați la sfârșitul fiecarei sesiuni de studiu, ce aveți de rezolvat data viitoare. Spre exemplu, daca studiați un rudiment, puteți observa că la un tempo de 160 de bătăi pe minut duratele va sună egal din toate punctele de vedere (intensinate și distanță între sunete), însă la 170 de bătăi pe minut, aveți anumite dificultăți la execuția duratelor cu mâna stângă. Puteți nota acest lucru în jurnalul vostru, pentru a ști la ce să lucrați următoarea dată când vă veți apuca de studiat. De asemenea, vă puteți propune obiective pe care sa le atingeți, spre exemplu, în cazul unui ritm : „îmi propun să pot bate acest ritm la un tempo de 120 de bătăi pe minut, iar a treia șaisprezecime din timpul 1 de pe fuss-cinel să fie accentuată”. Și exemplele pot continua. Vă mai puteți face, de asemenea, un program pe zile de studiu (spre exemplu: „astazi voi studia independență, mâine voi studia pentru a-mi dezvolta viteza la piciorul drept cu pedala tobei mari, poimâine voi studia câteva fill-uri noi care mi-au plăcut în melodiile pe care le-am ascultat, în alta zi voi studia un rudiment pentru a-mi dezvolta viteza mâinilor” etc…). Așadar, sfatul meu este să țineți o evidență la tot ceea ce lucrați, să vă propuneți obiective pe care să le atingeți, notându-vă în jurnatul vostru fiecare pas pe care îl parcurgeți, pentru a ști mereu la ce nivel sunteți, și ce mai aveți de îmbunătățit. O mare parte din eficiența studiului, indiferent de domeniul ales, tine de o bună organizare!

posted by cursdetobe.com

Rudimente bazate pe grupuri de 6 sunete

Paradiddle dublu și single paradiddle-diddle

După ce ați reușit să executați sextoleți la un tempo rapid (cu metronomul setat la 130-140 de bătăi pe minut), aplicând sucesiunea  R L R L R L, puteți trece la acele rudimentele bazate pe grupuri de 6 sunete, și anume double paradiddle și single paradiddle-diddle, care includ și lovituri de tip double-strock, adică două lovituri cu aceeași mână (ex. R L R L R R sau L R L R L L). Creșteți tempoul în timp, până când ajungeți să le executați cât de repede puteți, însă aveți grijă ca toate sunetele să fie egale ca intensitate (cu excepția primei note care se cânta accentuat). Urmați linkurile de mai jos:

Double paradiddle                                           Single-paradiddle-diddle

posted by cursdetobe.com

 

 

 

 

 

 

Sextoletul – diviziune excepțională

În exemplul de mai jos aveți demonstrat cum este scris și cum sună un sextolet. Sextoletul este un grup de șase sunete împățite în mod egal pe un timp. El apare în ritmurile binare și creează un efect artistic puternic, fiind o apariție spontană, o diviziune de sunete ternară apărută în ritmul binar. Pentru studiul lui, cel mai bine ar fi să porniți de la triolet, urmând să împărțiți fiecare dintre cele trei optimi ale lui în câte două șaisprezecimi, astfel încât să obțineți șase durate egale pe un timp. Studiați următorul exemplu la tempoul indicat, iar dupa ce stapâniți bine sextoletul, cresteți tempoul. Mâinile lovesc toba la fel ca și la triolet, alternativ: R L R L R L. Folosiți metronomul!

 

Sextolet.jpg

Apasă Aici! pentru a asculta exemplul.

posted by cursdetobe.com

The Evolution of the Modern Drum Kit

Story by Ray Deegan

It’s not easy to accept that while today’s elite players demonstrate almost superhuman feats of technical prowess on countless configurations of drums and cymbals, in reality after nearly a century of evolution nothing is really new! There is no questioning the ability of today’s elite players but a close study on drums of the 20th century reveals that history does have a tendency to repeat itself.

Aided by the advancement of technology drum manufacturers in the 90’s have basically refined the greatest inventions of the 20’s, 30’s and 40’s endeavouring to provide today’s elite with the best tools possible for perfecting their craft.

As we draw to the close of the 20th century and look to the new millennium, Drumscene asks the question

 

drumkit.png
Pentru a vizualiza textul complet, apasă imaginea!

posted by cursdetobe.com

 

Un exemplu pentru studiul trioletului!

În următorul exemplu doresc să va arăt cum să studiați pentru a învăța trioletul. Fiind o diviziune excepțională ternară, apărută intempestiv în măsură binară, este posibil să va fie un pic mai dificil să o executați la început. Ca reper luați-vă toba mare, la care să executati pătrimi. Optimile din triolet trebuie sa fie perfect egale (imaginați-vă o roată care se învârtește)! Folosiți lovituri alternative: R L R – L R L –  R L R – L R L. Studiați cu metronomul!

Sub exemplul scris aveți linkul spre fisierul audio!

cursuri-de-tobe-lectii-de-tobe.jpg

Apasă aici! pentru a asculta exemplul.

posted by cursuri de tobe – lectii de tobe | cursdetobe.com

Save

Save