Cum să învățăm în mod logic un nou fill

Am să vă arăt astăzi o metodă de a învăța în mod logic un fill ( sau break ), pentru a ști cum să-l scrieți și cum să-l abordați. Am ales ca exemplu o piesa arhicunoscută din repertoriul formației Phoenix, și anume „Strunga”. Nu întâmplător am ales această piesă, ea având un break de intrare de mare efect în ritmul propriu-zis al piesei, și destul de complex ca durate, executat de excepționalul baterist român  Ovidiu Lipan-Tăndărică. Fill-ul se desfășoara pe două măsuri, conținând diferite durate ca patrimi, optimi, optimi cu punct și șaisprezecimi. Multora le este greu, mai ales celor ce se află la început, să scrie formulele ritmice pe care le aud în piese, uneori chiar si ritmul propriu -zis – și este normal să fie așa – în condițiile în care nu există încă un antrenament susținut în așa numitul „dicteu ritmic” – adică a scrie note dupa dictare. Cu timpul însă, prin exercițiu și dupa multe și multe încercări de recunoaștere a duratelor și celulelor ritmice, această abilitate de recunoaștere și scriere a lor se formează, iar punerea pe note a ceea ce auzim din punct de vedere ritmic devine din ce în ce mai ușoară.

Doresc în acest articol să va arăt o metodă foarte bună pentru a scrie un ritm sau un fill, o metodă care să vă ajute sa vă împărțiți duratele pe timpi, în așa fel încât să vă iasă exact celulele ritmice existente în exemplul ritmic pe care doriți să-l scrieti. Să ascultăm, așadar, breakul de intrare al piesei:

Bun. După ce l-ati ascultat de câteva ori, faceți în felul următor: împărțiți-vă toți timpii în câte 4 șaisprezecimi, bătându-le pe picioare, masă sau practice-pad. Apoi luați o coala alba de hârtie (sau una cu portative – ar fi mai indicat), și scrieți-vă șaisprezecimile (le-am scris de mâna și pe o foaie velină, pentru a vă arăta că acest exercitiu îl puteti face oriunde, chiar dacă nu aveți caietul de muzică la voi):

cursuri de tobe 1.jpg

Urmează, în funcție de cum „cad” notele din break pe mâini, să tăiați acele șaisprezecimi care nu există în break. Astfel veți rămâne exact cu acelea care se aud:

16326370_160028274491377_612076043_o.jpg

Acum urmează să facem conversia – o nota pe timpul 1 = pătrime, o nota pe timpul 2 = pătrime, pe timpul 3, prima și a patra șaisprezecime (deci automat optime cu punct șaisprezecime), pe timpul 4 a treia șaisprezecime (deci se va transforma în pauză de optime-optime). La fel procedați și cu următoarea măsură. Vom obține:

16295681_160028197824718_986139563_n.jpg

Acum punem și apogiaturile „înfrumusețările” sunetelor:

16251088_160028127824725_1716197520_o.jpg

Ultimul lucru pe care îl avem acum de făcut este să distribuim toate aceste sunete la elementele corespunzătoare ale setului de tobe, respectiv tomuri, premier și cinel crash. Asta este tot. Sper că am reușit să vă ajut cu aceasta metodă. Nu uitati: înainte de orice scriere a unui pattern, executați-l bătând șaisprezecimi pe toți timpii, apoi, accentuați șaisprezecimile existente și taiați-le pe cele inexistente. Pe urmă formați celulele ritmice. Așa veti obține scrierea corectă!

Succes!

posted by lectii de tobe | cursuri de tobe | cursdetobe.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s